Spoločnosť rokovala s vládou niekoľko týždňov po tom, ako vládne
opatrenia na spomalenie šírenia nového koronavírusu prakticky úplne
odstavili leteckú dopravu. Podľa ministerstva hospodárstva bola
Lufthansa pred pandémiou nového koronavírusu ziskovou spoločnosťou,
teraz však čelí najväčšej kríze vo svojej histórii. K dohode by
pravdepodobne došlo už skôr, Lufthansa však mala problém s tým, aký
podiel by vláda mala v aerolíniách s približne 138.000 zamestnancami
získať.
Výmenou za poskytnutie pomoci získa vláda v Lufthanse 20-percentný
podiel. Ten získa kúpou nových akcií za 300 miliónov eur, pričom tento
podiel plánuje predať do konca roka 2023. Zároveň získa dve miesta v
dozornej rade.
Okrem toho poskytne Lufthanse 7,5 miliardy eur prostredníctvom takzvanej
tichej účasti. To znamená, že získa kapitál bez hlasovacích práv. Úrok
bude spočiatku na úrovni 4 %, neskôr sa zvýši na 9,5 %. Cieľom je, aby
Lufthansa splácala pomoc čo najrýchlejšie. Ďalšie 3 miliardy bude
predstavovať trojročný úver od štátnej banky KfW a súkromných bánk.
Podľa ministra financií Olafa Scholza je záchranný balík "veľmi dobrým riešením," ktoré berie do úvahy záujmy ako Lufthansy, tak aj daňových poplatníkov. Dodal, že podpora vlády je určená na obmedzený čas. "Keď bude spoločnosť na tom opäť dobre, štát svoj podiel predá, prípadne aj s určitým ziskom," dodal Scholz.
Nemecká vláda medzitým rokuje s Európskou komisiou. Podľa nemeckého
ekonomického denníka Handelsblatt nemecká kancelárka Angela Merkelová
odmieta súhlasiť s tým, aby EK odobrala Lufthanse za získanie pomoci od
štátu vzletové a pristávacie pozície na kľúčových letiskách Mníchov a
Frankfurt nad Mohanom. Ako dodal minister hospodárstva Peter Altmaier,
niektoré otázky v súvislosti so záchranným plánom si bude potrebné s EK
ešte vyjasniť, Nemecko však "bude bojovať" o to, aby Lufthansa mohla fungovať aj ďalej tak, ako pred pandémiou nového koronavírusu.